Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vleugelvloeren.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling bij De Geschillencommissie.

Als een klacht niet binnen 14 dagen na (op)levering kenbaar is gemaakt bij Vleugel Vloeren, dan wordt aangenomen dat de producten onbeschadigd zijn geleverd en/of dat er geen schade is veroorzaakt door Vleugel Vloeren. Bij schade heeft Vleugel Vloeren het recht de schade te bekijken/taxeren. De klant dient medewerking te verlenen aan reparatie door of namens Vleugel Vloeren. 

Klachten die pas na levering in het gebruik zijn ontstaan, dienen binnen 2 maanden schriftelijk te worden gemeld. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de klant zijn rechten op dit gebied verliest.

Vleugel Vloeren is een CBW-erkende winkel. CBW-erkende woonwinkels hanteren een erkenningsregeling met 3 zekerheden. Het gaat hier o.a. om veilig aanbetalen en onpartijdige klachtafhandeling via De Geschillencommissie. De CBW-erkend-zekerheden wordt alleen verstrekt door winkels die zijn aangesloten bij INretail, de grootste branchevereniging voor retail-non food. Wilt u meer informatie over het CBW? Deze kunt u vinden op www.cbw-erkend.nl. De nieuwste versie van de CBW-voorwaarden vindt u via de link: https://www.cbw-erkend.nl/uploads/av2020-mei-wonen-lossepags.aa7a6f.pdf

Daarnaast is Vleugel Vloeren aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur. Hier kunt u ook terecht met uw klacht voor gratis bemiddeling. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, dan heeft de klant de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).